CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

indah ciptaannya..

indah ciptaannya..
Pantai Pandak, Cendering.

my dear honey...

Saturday 7 April 2012

puisi AMALINA NABILAH

Tibe-tibe dtg la idea nk berpuitis,..ahaks :D
layan kan jelahh

A     Akan ku cuba sedaya upaya
M    Membahgiakan kedua ibu bapa
A     Agar hidupku lebih bermakna
L     Lancar segala galanya
I      Indah dalam segala hal hidupnya
N    Nilai cinta yang sangat berharga
A    Akan selalu aku semat di dada

N     Namun, aku harus sedar
A     Akan hadir dugaan menimpa
B     Biar aku terus cekal dan bersedia
I      Inilah hakikat dunia
L     Lambat laun akak terhenti jua
A     Andai Dia mengambil nyawa
H     Hadapi segala dengan rela

B     Bila aku terjatuh nanti
I      Ikhlaskanlah hati membantu diri ini
N    Nanti tak menyesal rasa hati
T     Tak tenang rasa nurani
I      Impaknya tiada terperi

R     Rindunya hati pada kenangan
O    Ombak dan badai takkan terpisah
H    Hakikat hidup penuh rintangan
A    Apabila manusia resah gelisah
I     Ilahi dijadi tempat pergantungan
Z    Zaman berganti waktu
A   Aku tetap disitu
T   Tiada sesuatu dapat membantu 

0 comments: