CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

indah ciptaannya..

indah ciptaannya..
Pantai Pandak, Cendering.

my dear honey...

Monday 6 August 2012

"Clowns" for Us ^^

Sengaja aku entry kan kenangan ni because for me its one of my sweet memory during my teaching practicum..

One thing yg menjadi "hantu" dlm diri aku bfore teaching practicum adalah.... dianak tirikan oleh pihak sekolah.. why? bcause it kind of tradition..bila group dr Unisza dan group dr IPG dtg ke mana2 sekolah untuk practical, for sure group UniSZA tak dipandang walau dgn sebelah mata.. knapa macam tu? sbb..menurut kata2 senior...

" yela... dorang kan for sure will be a teacher once they are graduated. not like us.. "
" time kitorang dulu...cikgu2 skolah tu mmg slalu compare kan kitorang ngn budak IPG "

Ha...tu apa yg senior kata.. Lecturer pun kata bnda yg sama... so, gila aku x takut? for sure la aku takut giler weyy!!! dlm hati ni....
"mcm mana kalau cikgu tu banding2kan aku ngn udak IPG?"
"mcm mana aku nk kerja kalau cikgu2 tu tak okay?"
"mcm mana aku nk berdepan dgn budak2 IPG tu sndiri? buat dono? buat2 peramah? ke mcm mana ni?"

perggh...gile berdebar malam sbelum praktikal tu..confirm xleh tido ni...konon je...hari first je dh bangun lambat..hampehh! konon set alarm pukul 5.. bagun dkat2 pukul 6! haha..kelam kabut semua berebut toilet..satu rumah bagun lambat.. (mase tu dduk umah sewa..skg dh dduk hostel :))

start practical...
                           *                                                  *                                                   *

smpai lah satu masa... TESLians kecoh pasal budak2 IPG yg akan dtg skolah tu...aku pe lgi..
"adooii.... cmne nii...?"
yela...cuak wey...

member2 dok ckap pasal budak2 IPG yg dtg skolah dorang..
"perempuan,... giler sombong...asyik wt hal dy je..."
"dgn cikgu2 lain dorang ok..dgn kitorang tak ok!"
"eh..yg dtg skolah kitorang ok la..baik..peramah.."

ambooiii...mcm2 cte..sekolah manir cmne plak?
smpai la masanya...budak2 tu muncul... "alamak..lelaki pulak!"
and yes..kami perasan cikgu2 sekolah tu sgt menyambut kdatangan mereka...
"time kite..dorang tak cmni pun :( "
"nasib baik dorang llaki..kalau pmpuan, msti kita lg sentap!"

and kitorang teruskan tanggungjwab tu mcm biasa....


ehh..bnyak lg nk crite sbenanye,,..tp aku nk straight to the point la..tgok balik tajuk kat atas tu.... see?
THREE CLOWNS..whO??

Hehehe..sorry ye Mr Rasyid, Mr Syaffin and Mr Erfan... as i said before, thank you for being our (Me, Ida n Zaty) penyeri hidup (ahaks!)

and korang mesti tertanya-tanya...knapa kitorang ckp cm tu...kan? kan?
ok lah..this is how the story started...

one students come to me and said, "teacher, teacher patutnya kawin dgn cikgu ar rasyid!"
and i was...err...eh? apa semua ni? dh la time tu tgah berebut nk g toilet! chooiiyy!

balik g bilik guru..i told the story to Ida n Zaty..and as expected..they laughing! so do I.. KELAKAR gile weyy budak2 ni!

and benda tu bukan sekali je blaku..bnyak kali!
smpai ada sekali tu,.. sorang students perempuan ni berpaut kt tgan aku, siap peluk2 aku smbil cakap..
"teacher.....tolonglaaaaa terima cikgu ar rasyid....terima taw teacher!"
"Ya Allah...awak ni knape? kenapa teacher mesti dgn cikgu ar rasyid??"
"yela..sebab sesuai..tinggi..., teacher dgn cikgu ar rasyid.. teacher ida dgn cikgu erfan.. teacher Zaty dgn cikgu Syaffin!"
"MasyaAllah...anak2 oii.... suka2 hati je..tak boleh la..awak tahu tak cikgu2 lelaki tu dah nak kawin taw!"
"teacher tipu!"
"betol......teacher xtipu.. dorang nk kawin dh..."

hahaha.... everytime aku, Ida n Zaty sit in a table..kitorang slalu buat mcm ni..

"Zaty... mana jodoh2 kita ni? xtrun makan sekali?" hahahaha...yang Zaty ni pun melayan... so..kitorang slalu label korang as 'jodoh' according to the students thought la kan.. we not meant it actually.. saja utk happy2 sendiri... kitorang xpernah kutuk korang tw! serius :p

Kalau ade kitorang terkutuk tu, sorry ekk :p
xsengaja la kot time tuuu..hikhik

apa lg ekk...sbenanye, almost everyday lah kitorang akan gelak bila nama salah sorang drpd korang disebut2..

mula2 Zaty cm xnk layan sgt ar aku usik2 dy... pastu lama2 dy layankan...
"Ceh Zaty..konon xnk ngaku ar ko ehem2 ngn si Syaffin tu..padahal dalam diaammm..bukan main romantik kan korang bedua..?"
zaty jawab... "eiishh..senyap2 dh la.. haha"

then, kitorang pnah bfikir..macm mana kalau apa yg kita main2 ni jdi kenyataan?
(eventho dlm hati aku kuat ckp xkn jdi knyatan..saje je timbulkan soalan tu to make conversation.)

cerita zaty.. " satu hari stop kt traffic light..bell (my nickname ^^) toleh kiri..tgok sebelah cm kenal je..rupe2 nye aku ngn syaffin!"hahahahaha
aku pun smbung crite dy... " pastu aku toleh blakang..eh...3 org anak dh??! hebat!" hahaha... Zaty tetibe blur.. pastu dy kata "perlu ke aku bayangkan muka anak kitorang?" hahahahaha...

terima kasih kepada anda bertiga kerana telah menceriakan hari kami sepanjang tempoh anda menjalani praktikal di SK Manir :))

to Rasyid.. this is the answer for the statement "Sedih kitorang nanti sbb takde bhan gelak bile korang dh xde" and one more thing..... remember your question given to Ida? "kenapa Amalina tu tunduk malu2 bile nmpak aku?" ni jawapan nye ye bwang putih :p
that is the way i am.. mmg aku akan automatically tunduk bile bertembung dgn org yg aku xbiasa kenal... its not because i am shy or what so ever...its me truly..so..clear kan? aku mmg cmtu...

to Shaffin (sorry if i misspell your name)
knapa aku pggil ko Awan kt FB? Sbb nick name ko tu.. AS Wan...dh mcm Awan je skali pronounce,..hihi... jgn marah,...kurus nnti :p


nanti bile2 free, kite lepak2 sama2, ada okay ka?? :)
sorry for kekasaran bahasa...kekecilan hati,..spanjang korang kenal kitorang okay? :D

so, TESLians...they are okay..kitorang dpt badut2 ni... bawang putih(rasyid), awan(shaffin), n erfan.. and yg skrg ni, kak Amna ngn Kak Amirah pun okay.... seriuosly...good to know them..Alhamdulillah... korang yg kne dgn yg sombong2 tu, bnyk2 bersabar la ae..create la pape crite yg boleh jdikan dorang bhana ketawa utk korang... and u;ll b okay... (kuang asam punya tips :p )

sincerely, teacher Amalina ^^

2 comments:

Unknown said...

gelak sampai keluar air hidung maaa ~(=o=)~

Unknown said...

perlu ke air idung tu? =='