CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

indah ciptaannya..

indah ciptaannya..
Pantai Pandak, Cendering.

my dear honey...

Monday 27 August 2012

menyakiti tanpa sedari

kita tak sedar. kadang2, diri kita sendiri la punca hati kita disakiti. tak pandai mengawal perasaan. perempuan? hati perempuan memang sgt mudah utk menyayangi. kerana itu lumrah ciptaannya. hati yang begitu mudah lentur, luluh. aku sedar, andai tersilap langkah, hati akan musnah. bagaimana dgn mudahnya, aku boleh suka kepada seseorang? begitu mudah juga aku membenci sesorang. ini soal hati. tiada siapa boleh mengerti. 


"mengadulah pada Allah. itu jalan terbaik."
terima kasih atas nasihat ni. aku tahu, semua yg dtentukan, terbaik untuk aku jdi seorang hamba yg kuat. ini dugaan Allah beri untuk menguji kesabaran dan ketabahan hati aku sebagai insan yg lemah. kadangkala, aku xkuat. mengalir airmata mengenang nasib. tpi, aku tahu, pasti ade lagi yg lebih parah dr ini. mngapa mereka boleh kuat? mgapa tidak aku? 

aku yg silap dlm hal ni. aku terlalu mudah melepaskan hati utk bertamu dihatinya. tpi, hati yg lain bjaya terlebih dlu merajai hatinya. ini bukan salah dia. ini salah aku. begitu bodoh terlena dek perasaan sendiri.
hanya semudah memberikan gurauan, menghantar mesej..hati jdi leka.. betapa goyahnya iman aku.. ASTAGHFIRULLAHALZIIM.. :(

sjak peristiwa bberapa tahun lepas..aku jadi serik nk berkawan dgn lelaki yg dah berpunya.. tak kira la boyfriend ke, tunang ke, atau isteri skalipun. aku takut disalah ertikan. seboleh2nya aku akan jauhkan diri dari dia.. bukan nk emmutuskan silatul rahim, cukuplah sbg kawan biasa tanpa perhubungan telekomunikasi dan lain lain....

aku kena teruskan smua ni.. xboleh terus2 tersungkur..kena bangkit! perjalanan masih jauh.. berbahagia lah dgn kebahagiaan mereka.. doakan yg terbaik sudah cukup buatnya... ubatlah hati dgn zikrullah dan kalamullah..insyaAllah, ada jalan buat aku :D

0 comments: