CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

indah ciptaannya..

indah ciptaannya..
Pantai Pandak, Cendering.

my dear honey...

Tuesday 28 August 2012

sesi air mata.

teringat dulu dulu mase sekolah rendah..rajin betul aku g camp. asal skolah announce ade camp, aku r org paling excited sekali nk g.. xkira la time tu sakit ke ape ke. g jugak. mak ayah memang tak boleh nk kata apa.. camp yang aku g ni ade banyak jenis.. haha.. cm kuih raya..

benda yg aku nk cerita ni pasal "sesi air mata".. mesti ade lah selalunya. aku naik muak...
aku story sikit la cmne sesi ni..



smua pelajar, sila tutup mata...tutup....jangan buka selagi tak disuruh...
oke...sekarang, tunduk kepala....mata tutup.....
smua org pun tutup mata... (aku buka la sikit2 nk tgok..haha)
lampu dimatikan...wuuu gelaapp..
tetibe, dengar suara yg bkata...

"kita semua ade ayah...ade ibu...mereka besarkan kita..mak bersusah payah lahirkan kita... mereka hantar kite pergi sekolah...kadang2, mereka marah kita bile kita buat salah..semua tu tanda mereka sayangkan kita...selalu pesan perkara elok elok.. ade masanya, kita selalu bergurau dgn mak ayah kita..apa kita minta semua disediakan..bila tak dapat, kita merajuk..tapi mak ayah akan sedaya upaya pujuk kita... CUBA AWAK BAYANGKAN.... esok, setelah tamatnya camp ini...awak pulang ke rumah.... awak nampak, ramai orang kat halaman rumah..bersongkok haji (p/s: sambil baca, cuba lah bayangkan sekali) muka semua orang nampak muram. bila awak masuk ke dalam rumah..awak tengok, sekujur tubuh, berkain kafan terbaring di hadapan awak. bila awak buka kain yang menutup jenazah tersebut, rupa rupanya...mak awak sudah meninggal dunia... awak panggil panggil mak...maakkk...bangun mak.....maakkkk.....tpi, mak tetap kaku. mak dah tak boleh bersuara. mak dah tak boleh jawab...mak dah tak ade..."

semua orang pun menangis la teresak-esak... aku yg gembeng (kuat nangis) ni, ape lagi....melalak ar sehabis2nya...dalam hati menyesal aku bayangkan..menyesal aku g camp ni..tpi pastu g lagi...jumpa lagi sesi cmni...sedih weii......ade ke dy suruh bayangkan kematian org yg plaing kita sayang...hisshh...memang sedihh laa...

tpi, bile dh selalu sgt kene cmni, aku dh xde perasaan dah nk nangis..airmata pun xnk kuar dh...siap aku boleh hafal lagi ayat dia..haha....

aku rasa cm nak buat la kat students aku....nak tengok macam mana reaksi dorang....timbul x keinsafan tu... tpi, aku takut aku yang nangis dulu sebelum dorang...ahahahaha..teacher terover plak...hee ^^

0 comments: